Curse Mètodes Qualitatius per a l'Avaluació per Exposició a Agents Químics i Biològics

OBJECTIUS

Mitjançant l'ús de metodologies qualitatives es proporcionen eines i estratègies per a la detecció, avaluació i control del risc en les activitats en les quals es manipulen agents químics (a escala macro i nano) i biològics.

DIRIGIT A

• Responsables de manteniment i seguretat d'empreses i entitats en els quals es manipulen agents químics i biològics.
  • Assessors, Consultors, Tècnics i Organismes de Control en Seguretat i Salut en el Treball.
  • Tècnics en Prevenció de Riscos Laborals.
  • Tècnics en matèries relacionades amb la manipulació d'agents químics i biològics.
  • Futurs professionals que pel seu perfil curricular poden desenvolupar activitats relacionades amb la manipulació d'agents químics i biològics.

Tema 1. Introducció (1 ECTS).

Consideracions generals. Normativa per a regulació de productes químics. REACH i CLP.
Desenvolupament dels continguts de l'1 al 31 març (dedicació total 25 hores).

Tema 2. Mètodes qualitatius per a l'avaluació d'agents químics (1 ECTS).

Mètode COSHH Essentials. Mètode INRS. Metodologia INSHT (adaptació de l'INSHT al mètode de l'INRS). Eines específiques per a l'avaluació simplificada del risc potencial d'inhalació d'agents químics.

Desenvolupament dels continguts de l'1 al 30 abril (dedicació total 25 hores).

Tema 3. Mètodes qualitatius per a l'avaluació per exposició a nanomateriales (1 ECTS).

Mètode CB Nanotool 2.0.Altres mètodes simplificats. Eines específiques per a l'avaluació simplificada del risc potencial d'inhalació de nanomateriales.

Desenvolupament dels continguts de l'1 al 31 maig (dedicació total 25 hores).

Tema 4. Mètodes qualitatius per a l'avaluació d'agents biològics (1 ECTS).

Mètode Biogaval. Eines específiques per a l'avaluació qualitativa del risc potencial d'inhalació de biaerosoles.
Desenvolupament dels continguts de l'1 al 30 juny (dedicació total 25 hores).

PREINSCRIPCIÓ

Període de preinscripció: 01/01/2018 a 26/03/2018
La preinscripció dels estudiants es realitzarà necessàriament a través del formulari de preinscripció creat per a açò. La preinscripció solament estarà activa durant el període de preinscripció.

Formulari de Preinscripció

Període de matrícula: 1/2/2018 a 28/03/2018
-Automatrícula: La matrícula la realitzarà el propi estudiant a través del seu campus virtual i solament estarà activa durant el període de matrícula.
Una vegada que s'òbriga l'expedient a l'alumne matriculat, el programa li envia a l'estudiant automàticament un mail amb les dades d'accés al seu campus virtual (clau) i instruccions de matrícula.

Import de la matricula: 280 euros.

EDICIÓ I LLOC DE REALITZACIÓ

La present edició serà des de l'1 de març al 30 de juny de 2018.

El curs es realitzarà on-line, a través d'internet.

COL·LABORADORS
  • Institut Universitari de l'Aigua i les Ciències Ambientals