Noticies - Notícies publicades en Juny, 2019

Notícies publicades en Juny, 2019
  • Diumenge, 30
  • river-basin-2019

PARTICIPACIÓ DEL PROJECTE LIFE EMPORE EN EL CONGRÉS INTERNACIONAL RIVER BASIN MANAGEMENT 2019

La investigadora del IUACA, María dels Ángeles Bernal Romero de l'Home Bo, membre del projecte LIFE EMPORE, va participar el passat 8 de maig de 2019 en el congrés internacional "10th International Conference on River Basin Management" organitzat per Wessex Institute (Regne Unit) i la UA, amb la presentació oral "ASSESSING SOCIAL PERCEPTION OF EMERGING POLLUTANTS IN THE SOUTH-EAST SPAIN" (autors: M.A. Bernal-Romero del Hombre Bueno, P. Aznar-Crespo, A. Jodar-Abellan, J. Melgarejo i D. Prats). Es van presentar els resultats més rellevants de l'avaluació de la percepció social dels experts de l'aigua sobre la presència de contaminants emergents en les aigües residuals. cal destacar que la informació avaluada va ser extreta de les enquestes realitzades durant les Jornades ESAMUR realitzades els dies 21 i 22 de novembre de 2018 a Lorca, Murcia. L'impacte de futures normatives sobre regulació específica d'ECs en aigües residuals desperta incertesa entre els experts, que consideren que les EDARs actuals no estan preparades per a l'eliminació d'aquests compostos. Els experts van manifestar la necessitat d'aplicar tractaments combinats que incloguen les tecnologies actuals (membranes, oxidació avançada, adsorció, etc.) per a obtenir un aigua de major qualitat lliure d'ECs, sent el preu, un dels factors que més els preocupa.

Més notícies LIFE EMPORE a IUACA                 Totes les notícies LIFE EMPORE

• Divendres, 28
  • 20190513-upf1

ESTUDIANTS DE MÀSTER DE LA UPF I LA UA RELATEN LA SEUA EXPERIÈNCIA EN EL IUACA

Estudiants de màster de la Universidade de Passo Funde (Brasil) relaten com va ser la seua experiència durant la fase presencial dels màsters organitzats pel IUACA.

Enllaç a la notícia

• Dilluns, 24
  • 2016-06-plastico

UA, TRANSITANT CAP A LA SOSTENIBILITAT. DIAGNÒSTIC I PROPOSTES PER A l'ELIMINACIÓ DEL PLÀSTIC

Com a part de la responsabilitat que la Universitat d'Alacant té amb el seu entorn social i ambiental s'ha elaborat un estudi que pretén dotar d'un full de ruta a la institució afavorint el seu trànsit feia una gestió més sostenible. Així, en aquesta jornada s'exposa el diagnòstic i les línies d'intervenció en la problemàtica que deriva de l'elevat consum de plàstic en el Campus. Tindrà lloc el divendres 28 de juny a les 9:30 h en l'aula de postgrau del IUACA a càrrec d'Iker Jimeno (membre UA-CIEMAT-CISOT).

• Dimarts, 11
  • logo Des

SEMINARI SOBRE DISSENY D'ESTRUCTURES DE PAVIMENT AMB BASE RECICLADA

El dimarts 18 de juny a les 10:00 h tindrà lloc la conferència "Disseny d'estructures de paviment amb base reciclada", impartida pel Dr. Eng. Reynier Moll Martínez, professor de la Facultat d'Enginyeria Civil de Cujae (Cuba). Serà en la Sala Polivalent 1 del Departament d'Enginyeria Civil de la UA.

Institut Universitari de l'Aigua i les Ciències Ambientals

Alacant (Espanya)