Noticies - Notícies publicades en Setembre, 2017

• Dijous, 7
  • Visita Suecs 2017

VISITA DE L'EMPRESA "SYDVATTEN AB" A les INSTAL·LACIONS DEL IUACA I LA UA

El 24 d'agost rebem en l'Institut de l'Aigua la visita de representants polítics, directius i tècnics de l'empresa pública "Sydvatten AB, South Sweden Water Supply " (Suècia), a causa del seu interès en els nostres projectes de recerca en gestió i gobernanza de l'aigua. Els professors Melgarejo, Prats i Molina van inaugurar l'esdeveniment, i es va realitzar una visita al laboratori del IUACA, així com a la desaladora de la Universitat. Maria Angeles Bernal va presentar els projectes científics líders del IUACA, i Domingo Zarzo, president d'AEDYR, va contribuir amb una presentació sobre les possibilitats i reptes de la dessalació i regeneració d'aigües residuals, així com amb una explicació de les característiques de la desaladora del Campus. Sydvatten és una companyia pública que gestiona l'aigua en diversos municipis del sud de Suècia, que concentren una població aproximada d'un milió d'habitants. A causa dels possibles efectes del canvi climàtic, els directius i representants d'aquesta companyia han estat realitzant visites a desaladoras de Múrcia i Alacant, a l'Ajuntament de la nostra ciutat, i a la Universitat d'Alacant. Existeix un interès creixent a Suècia a aprofundir en les formes d'afrontar l'escassetat d'aigua, davant un possible canvi en els patrons de precipitació, sent el sud-est d'Espanya un model de gestió que resulta del seu interès.

Institut Universitari de l'Aigua i les Ciències Ambientals

Alacant (Spain)

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464