Programa de Doctorat en Gestió Integral de l'Aigua

Per a obtenir el títol de Doctor o Doctora per la Universitat d'Alacant és necessari haver superat un període de formació i un període d'investigació organitzat. Al conjunt de totes les activitats formatives i d'investigació conduents a l'obtenció del títol es denomina Programa de Doctorat.

• Període de formació.

Aquest programa de doctorat no té un període de formació propi, per la qual cosa s'accedeix directament al període d'investigació.

• Període d'investigació.

Els qui hagen sigut admesos al programa d'investigació, formalitzaran cada curs acadèmic la seua matrícula en la universitat, que els atorgarà el dret a la tutela acadèmica, a la utlización dels recursos necessaris per al desenvolupament del seu treball i la plenitud de drets previstos per la normativa per als estudiants de doctorat.

L'alumnat s'adscriurà a una línia d'investigació i efectuarà, si fóra el cas, els cursos o seminaris contemplats en la linea, podent el seu tutor i el director o responsable de la línia, de comú acord, dispensar-lo d'algun si ho consideraren innecessari a la vista de la formació prèvia de l'alumnat.

Durant el primer curs acadèmic haurà de presentar-se el projecte de tesi doctoral (fins al 30 de setembre).

Les taxes acadèmiques en concepte de tutela acadèmica i per la realització dels cursos i seminaris, les fixa el Govern de la Generalitat Valenciana per a cada curs acadèmic.

• Tesi Doctoral

La tesi doctoral consistirà en un treball original d'investigació, que s'avaluarà en un acte de defensa que tindrà lloc en sessió pública i consistira en l'exposició i defensa del treball de recerca elaborat davant els membres del tribunal.

LÍNIES D'INVESTIGACIÓ

A continuació es relacionen les línies d'investigació de les quals consta el programa de doctorat en el seu període d'investigació i, si escau, els seminaris i/o cursos de caràcter formatiu que contemplen cadascuna de les línies.

S'haurà de consultar amb els organitzadors del programa de doctorat els possibles requisits d'admissió a les línies d'investigació.

• Qualitat de l'aigua.
  • Dessalació d'aigües salobres i aigua del mar.
  • Economia de l'Aigua.
  • Estudis sobre tractament, gestió i disposició de llots de depuradora.
  • Història i actualitat d'organitzacions i institucions relacionades amb l'aigua.
  • Impacte ambiental sobre el medi marí.
  • Planificació hidrològica.
  • Processos de membrana per al tractament d'aigües residuals.
  • Recarrega, sobreexplotació, salinització i protecció d'aqüífers.
  • Recursos hídrics i desenvolupament regional.

Institut Universitari de l'Aigua i les Ciències Ambientals

Alacant (Spain)

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464